شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

View Sina EzazShahabi سینا اعزازشهابی's profile on LinkedIn
آخرین نظرات

MOF

سینا اعزاز شهابی | شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۵۱ ق.ظ

از جمله مهمترین مزایای این طرح می توان به موارد زیر اشاره کرد :
الف ) قیمت تمام شده کمتر ساختمان پست :
برای هر متر مربع فضای سرپوشیده پست زمینی ( بدون تجهیزات ) در حال حاضر هزینه گزافی در بر خواهد داشت که با در نظر گرفتن ابعاد مورد نیاز جهت ساخت پست زمینی ( 8*6 ) متر با زیر زمین ، احداث ساختمان پست پاساژ با مساحت 96 متر مربع جهت تحویل برق به صورت ولتاژ اولیه نیازمند صرف هزینه های سنگین تری خواهد بود. در حالیکه احداث پست هوایی اندازه گیری انرژی ، هزینه ساختمانی در پی نخواهد داشت .
ب ) قیمت پایین تجهیزات مورد استفاده :
هزینه تجهیزات اندازه گیری و دیگر تجهیزات مورد استفاده در طرح واگذاری انشعاب فشار متوسط به طریق هوایی بسیار پایین تر از هزینه تجهیزات مورد استفاده در طرح پست پاساژ می باشد.
ج ) فضای کمتر مورد نیاز :
برای احداث ساختمان پست های زمینی علاوه بر مشکلات اجرایی ، مسائل و مشکلات حقوقی و نیز معضلات مربوط به تعیین محل ، ابعاد پست و نحوه واگذاری و ... در بر داشت. معمولاً انجام تشریفات تحویل زمین پست یکی از معضلات واگذاری انشعاب به متقاضیان دیماندی بود که در حال حاضر طرح واگذاری انشعاب به طریق هوایی ، فضایی جهت احداث پست نیاز ندارد.
د ) نزدیکی به مرکز ثقل بار :
به جهت کاهش تلفات انرژی دریافتی ، بسیاری از متقاضیان علاقمند هستند که ترانسفورماتور مبدل در مرکز ثقل بار نصب گردد ، از طرفی چون به لحاظ امکان دسترسی سریع به تأسیسات برق ، شرکتهای توزیع علاقمند هستند پست های ساختمانی در کنار معابر عمومی قرار گیرند ، لذا جداسازی نقطه تحویل برق از مرکز ثقل بار قبلاً میسر نبود ولی واگذاری انشعابات دیماندی با ولتاژ اولیه به صورت هوایی این امکان را به ما خواهد داد که نقطه تبدیل برق را به نزدیکترین محل مرکز ثقل بار انتقال دهیم.
ه ) تعمیر و نگهداری ساختمان پست زمینی :
همه ساله هزینه های نگهداری و سرویس پست های توزیع بودجه مشخصی را به خود اختصاص می دهد . این در حالی است که هزینه سرویس و تعمیرات پست های هوایی به مراتب کمتر از هزینه سرویس و نگهداری پست های زمینی می باشد.

ترانسفورمر اندازه گیری قابل نصب بر روی پایه های فشار متوسط ( MOF ) :
این تجهیز عبارت از مجموعه ترانسفورمرهای ولتاژ و جریان در داخل یک تانک فلزی و غوطه ور در روغن می باشد و به منظور سنجش انرژی سه فاز در سطح ولتاژ فشار متوسط مورد استفاده قرار می گیرد . کشورهای آمریکای شمالی ، شرق آسیا و اروپا در گذشته بسته به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و نوع نیاز مشترکین برق از انواع مختلف آن به منظور اندازه گیری انرژی در سطح فشار متوسط به صورت هوایی استفاده کرده اند.
با توجه به عوامل مختلف در این روش ، نوع روغنی و دارای بوشینگ مشترک دو جداره برای ورود و خروج جریان ، انتخاب و مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به تطبیق نسبی پتانسیل هادی های ورود و خروج جریان ، از یک بوشینگ دو جداره مشترک برای هر فاز استفاده شده است .

مزیت نوع روغنی نسبت به نوع رزینی ، راحتی تعمیرات و رفع اشکال آن می باشد ، در حالیکه نوع رزینی عملاً غیرقابل تعمیر می باشد .

از آنجا که معمولاً بعد از گذشت مدتی از برقراری انشعاب تعدادی از مشترکین درخواست افزایش دیماند انشعاب خود را می نمایند ، ترانسفورمر اندازه گیری انتخاب شده دارای دو رنج جریان می باشد که معمولاً در ابتدای نصب با توجه به مقدار توان درخواستی ، رنج پایین جریان اولیه انتخاب می گردد و رنج بالای جریان به صورت رزرو برای افزایش دیماند مشترک ( تا دو برابر دیماند اولیه ) در نظر گرفته می شود.
با استفاده از ترانسفورمر مجتمع ولتاژ و جریان MOF ، از آنجا که قسمت اعظم سیم بندی و اتصالات در داخل تانک ترانسفورمر قرار می گیرند امکان دسترسی ، دستکاری و بروز خطا در سیم بندی به نحو قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و با توجه کلاس بالای دستگاه دقت اندازه گیری افزایش می یابد .

  • سینا اعزاز شهابی

MOF

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عضویت در کانال تلگرامی سایت