شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

View Sina EzazShahabi سینا اعزازشهابی's profile on LinkedIn
آخرین نظرات

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

سیستم scada

سینا اعزاز شهابی | دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۲۵ ب.ظ

SCADA چیست؟

SCADAیا Supervisory Control And Data Acquisition از اصول کلی سیستمهای DCS پیروی می کند.گرچه هردو سیستم بر پایه یک هدف بنا شده اند. تفاوتهای عمده ای نیز باهم دارند از جمله این تفاوتها می توان به نوع کاربرد و کارآیی این سیستمها اشاره کرد.سیستم SCADA همانطور که از نام آن پیداست یک سیستم کنترل کامل نیست بلکه جهت ارائه مدیریت نظارت و بررسی برکنترل و جمع آوری اطلاعات طراحی شده و اهداف اولیه و طراحی و تولید آن عبارتند از مونیتورینگ، مدیریت در تصمیم گیری در کنترل و اعلام اخطار و آلارم در مواقع مورد نیاز از طریق یک مرکز واحد می باشد.

هسته اصلی این سیستم بسته های نرم افزاری حرفه ای هستند که برروی سخت افزار ها استاندارد و مشخصی از قبیل PLC ها ویاRTU( (Remote Terminal Units قرار گرفته اند.

سیستم SCADAعلاوه بر کاربرد در فرایندهای صنعتی مانند تولید و توزیع برق ( به شیوه های مرسوم یا هسته ای) ،ساخت فولاد، صنایع شیمیایی،صنایع آب ،گاز و نفت در بعضی از امکانات آزمایشی مانند فوزیون هسته ایی نیز کاربرد دارد.اندازه اینچنین تاسیساتی از 1000تا چندین ده هزار کانال I/O می باشد. و با کمک شبکه ها و سیستمهای مخابراتی منطقه وسیعی را تحت بازرسی ونظارت قرار می دهد.

  • سینا اعزاز شهابی

بررسی حالات اضطراری شبکه قدرت

سینا اعزاز شهابی | يكشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۵۶ ب.ظ

بعد از وقوع هر حالت اضطراری در شیکه قدرت دو مقوله زیر بررسی می شود :

1- امنیت دینامیکی سیستم

2- امنیت استاتیکی سیستم

منظور از امنیت دینامیکی سیستم ، عدم خروج ژنراتور از حالت سنکرون و عدم خروج فرکانس شبکه از محدوده مجاز خود می باشد . پس از اطمینان از امنیت دینامیکی سیستم نوبت به بررسی امنیت استاتیکی سیستم می باشد . منظوز از امنیت استاتیکی سیستم بررسی ولتاژ بارها و جریان خطوط است که چه مقدار از محدوده مجاز خود خارج شده اند و سیستمی دارای امنیت استاتیکی بالاتر و بهتری است که کمترین تجاوز از محدوده مجاز خود را داشته باشد .

  • سینا اعزاز شهابی
عضویت در کانال تلگرامی سایت