شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

View Sina EzazShahabi سینا اعزازشهابی's profile on LinkedIn
آخرین نظرات

اجرای پوشش سیلیکونی بر روی مقره

سینا اعزاز شهابی | سه شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷ ق.ظ

روش کار :

✍️برای شروع نیاز به یک ماده اولیه (Primer)برای افزایش خاصیت چسبندگی لایه سیلیکونی بر روی مقره پس از زدودن هر گونه آلودگی و گریس بکار رفته می باشد.

پوشش سیلیکونی در ابتدا بصورت خمیری شکل بوده و پس از مخلوط شدن با کاتالیزور مربوطه ، به صورت اسپری با استفاده از روش و ابزار خاص روی سطح مقره پاشیده می شود. ضخامت لازم برای دستیابی به عملکرد قابل قبول 0.3 میلیمتر می باشد. زمان لازم برای خشک شدن کامل پوشش سیلیکونی حدود 24 ساعت می باشد اما امکان برقدار کردن مقره بلافاصله پس از پاشیدن این لایه وجود دارد.

مزایا :
آلودگی های ناشی از مراکز صنعتی ، نمکی و . . . و همچنین رطوبت بالا باعث ایجاد تخلیه الکتریکی در پست ها و به اصطلاح Flashover می گردند که از طریق انجام پوشش عایقی سیلیکونی بر روی بوشینگ ها و مقره های پستها می توان با استفاده از خواص پوشش های عایقی سیلیکونی مانند خاصیت آبگریزی ، ضد آلودگی بودن و افزایش سطح عایقی مقره ها ، از بروز خطاها و خاموشی های ناخواسته و همچنین شستشوی مداوم ماهانه و متعاقباً بروز مشکلات ناشی از آن در پست های برق بشدت جلوگیری نمود.

  • سینا اعزاز شهابی

برقدار

سیلیکون

مقره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عضویت در کانال تلگرامی سایت