شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

View Sina EzazShahabi سینا اعزازشهابی's profile on LinkedIn
آخرین نظرات

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

تعاریف شبکه برق

سینا اعزاز شهابی | چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۴۵ ب.ظ

شبکة فوق توزیع را تعریف کنید؟

به مجموعه‌ای از تجهیزات پست، خطوط هوایی و کابل‌های زمینی در حال بهره‌برداری با ولتاژهای 132و63 کیلو ولت اطلاق می‌گردد.

شبکة انتقال را تعریف کنید؟

به مجموعه‌ای از تجهیزات پست، خطوط هوای و کابل‌های زمینی در حال بهره‌برداری با ولتاژهای 400، 230 و 132 کیلو ولت اطلاق می‌گردد.

خطوط انتقال نیرو از نظر نوع به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

به دو دسته تقسیم می‌شوند: خطوط هوایی و خطوط زمینی یا کابل.

 چرا برای انتقال نیرو از ولتاژهای بالا استفاده می‌گردد؟

به دلیل وجود رابطه معکوس بین ولتاژ و جریان اگر برای انتقال نیرو از ولتاژ پایین استفاده شود مقدار جریان عبوری افزایش می‌یابد که برای مسافت‌های طولانی مشکل تلفات توان و افت ولتاژ را در انتهای خط بوجود می‌آورد.

  • سینا اعزاز شهابی

ترانسفورمر های خود حفاظت کننده یا cps

سینا اعزاز شهابی | سه شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۴۸ ب.ظ

این نوع ترانسفورمر ها دارای یک برقگیر اولیه ، یک فیوز انتشاری غوطه ور در روغن فشار قوی درونی ترانس و یک قطع کننده مدار فشار ضعیف که از آن در برابر برخی اتصال کوتاه های طرف ثانویه و اضافه بار های خطرناک محافظت می کند میباشد .

  • سینا اعزاز شهابی

لوله کشی

سینا اعزاز شهابی | سه شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹ ق.ظ

انجام کلیه لوله کشی های روکار و نصب شیر آلات در کمترین زمان و حداقل هزینه

  • سینا اعزاز شهابی

چرا درد شب‌ها بیشتر می‌شود؟

سینا اعزاز شهابی | سه شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۲۱ ق.ظ

«این باور به حقیقتی بر می‌گردد که مردم در طول تاریخ آن را تجربه کرده‌اند.
انسان‌ها از قدیم مشاهده می‌کرده‌اند که در هنگام شب دردهایی مانند درد دندانشان بیشتر می‌شود.
در پشت این باور قدیمی، یک حقیقت علمی وجود دارد. در ابتدای کار زمانی که بشر با درد آشنا شد فکر می‌کرد، درد ابزاری در دست خدایان است تا انسان‌های گناهکار را توبیخ کند، اما به مرور این باور تغییر کرد.
حس درد برای اطلاع دادن به انسان‌هایی است که بدانند کجای بدنشان آسیب دیده است و این ابزار برای توبیخ آنها نیست، بلکه اعلام خطر است.
بنابراین درد به عنوان ابزاری برای حفظ سلامت مطرح شد. اما اینکه چرا در شب درد مردم بیشتر می‌شود به این دلیل است که در طول روز توجهات و صداهای زیادی در اطراف ما وجود دارد و حس‌ لامسه، بینایی و تحریکات محیطی در روز بیشتر مطرح است.
همچنین سیستم عصبی بدن اولویت‌بندی می‌کند و به حس‌های غیردرد کمتر اهمیت می‌دهد.
در طول روز به دلیل تحریکات حسی احساس درد کاهش می‌یابد، اما در هنگام شب به دلیل کاهش تحریکات بدن، سیگنال‌های بدن خاموش می‌شود و حس درد بیشتر در مغز شنیده می‌شود
قبل از اینکه حس درد به مغز برسد، ابتدا حس لامسه، بینایی و حس تعادل به مغز ارسال می‌شود و در آخر حس درد منتقل می‌شود.
در طول روز به دلیل تحریکات حسی احساس درد کاهش می‌یابد، اما در هنگام شب به دلیل کاهش تحریکات بدن، سیگنال‌های بدن خاموش می‌شود و حس درد بیشتر در مغز شنیده می‌شود، در نتیجه احساس درد به وجود می‌آید.
این احساس درد در کودکان و بزرگسالان فرقی نمی‌کند و در طول شب به طور کلی شدید‌تر و قوی‌تر است.»
احساس درد، لازم و مفید است
==================
هرگاه یکی از بافت‌ها تخریب شوند، درد ایجاد می‌شود و همین باعث می‌شود که فرد برای برطرف کردن محرک درد، واکنش مناسب را انجام دهد.
حتی فعالیت‌های ساده‌ای نظیر نشستن طولانی‌مدت می‌تواند باعث تخریب بافتی شود، زیرا باعث کمبود جریان خون پوستی در نقاط تحت فشار ناشی از وزن بدن می‌شود.
هنگامی که پوست در اثر کاهش خون‌رسانی دردناک می‌شود، شخص به‌طور طبیعی و ناخودآگاه تغییر وضعیت می‌دهد، ولی شخصی که فاقد حس درد است (مثلا در آسیب نخاعی) درد را حس نکرده و بنابراین تغییر حالت نمی‌دهد و این حالت باعث می‌شود که خیلی زود پوست در نقاط تحت فشار، دچار تخریب و پوسته‌ریزی شود.

  • سینا اعزاز شهابی

مغز آلبرت انیشتین

سینا اعزاز شهابی | دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۲۵ ب.ظ

مغز آلبرت انیشتین همواره یکی از موضوعهای جالب برای تحقیق و مطالعه ی دانشمندان بوده است؛ زیرا وی یکی از سرشناسترین نابغه های قرن بیستم شناخته میشود.

۷ ساعت پس از مرگ آلبرت در ۱۹۵۵، مغز آلبرت بدون اجازه از خانواده اش توسط Thomas Stoltz Harvey بیرون آورده شد."هاروی" مغز آلبرت را به خانه اش برد و آنرا داخل یک ظرف شیشه یی نگهداری کرد. هر چند او بعد به دلیل انجام این کار از محل کارش که مخصوص تشریح اجساد بود اخراج شد.

چند سال بعد، "هاروی" از Hans پسر بزرگ آلبرت برای مطالعه و بررسی مغز پدرش اجازه گرفت و تکه‌هایی از مغز آلبرت را برای دانشمندان مختلف در سرتاسر دنیا فرستاد. یکی از این دانشمندان به نام Marian Diamond بود که در دانشگاه UC Berkeley بود. او با مطالعه ی قسمتی از مغز آلبرت، متوجه شد که در مغز او در مقایسه با یک شخص معمولی، به گونه ی قابل توجهی حجره های گلیال- که مسوول ترکیب و مرتب کردن اطلاعات هست- وجود دارد.

در مطالعه ی دیگر پروفسور ساندرا ویتسون فهمید که مغز آلبرت دارای کمبود یک چین خاصی از مغزش است که شکاف Sylvian نامیده می‌شود. ویتلسون مشاهده کرد که این استخوانبندی غیرمعمول به اعصابها در مغز آلبرت اجازه می‌دهد که بهتر با دیگران رابطه برقرار کند.

نتایج مطالعه ی دیگری نشان می‌داد که در مغز آلبرت بزرگی آویختگی جداری زیرین که اغلب درگیر توانایی‌های ریاضیات هست، بیشتر از انسانهای معمولی بود.

  • سینا اعزاز شهابی

ups (یو-پی اس)

سینا اعزاز شهابی | دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۰۳ ب.ظ

سیستم تامین برق بدون وقفه :( ups )

درحالیکه روشهای نسبتاً کم هزینه بسیاری را جهت تامین سطوحی ازحفاظت درمقابل مشکلات برق شهربرای کامپیوترتان میتوانید بکار گیرید،هیچیک ازآنها نمیتوانند به خوبی یک دستگاه تامین برق بدون وقفه (UPS) سیستم شما را در قبال مشکلات برق شهر حفاظت کنند.

ایده ای که در طراحی UPS درنظر گرفته شده است ازنام آن کاملاً آشکاراست.علاوه برفیلترینگ ،افزایش و اصلاح کارآیی برق،مدارهای مخصوص و باتریهایی برای جلوگیری از آسیب دیدن کامپیوترشما درخلال قطع برق ویا ضعیف شدن آن درنظر گرفته شده است. این دستگاهها براساس نوع طراحی به نامهای مختلفی نامیده میشوند ولی تمامی آنها دررسته عمومی "پشتیبانی نیروی برق" قرار میگیرند.

زمانی ups ها به عنوان یک سیستم گران ارزیابی میشدند ولی اکنون کاملاً ارزان میباشند.در آن زمان من ups را فقط برای سیستمهایی پیشنهاد میکردم که واقعاً به آن نیاز دارند ولی الآن میتوانم بگویم هرکسی که ازکامپیوتربه هردلیلی استفاده میکند باید بطور جدی در مورد گرفتن یک ups فکر کند.اگر وقت شما برایتان ار

  • سینا اعزاز شهابی

دوربین مدار بسته

سینا اعزاز شهابی | دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴ ق.ظ

طراحی و نصب انواع دوربین مدار بسته جهت بالا بردن ضریب امنیت

  • سینا اعزاز شهابی

خدمات چاپ و طراحی

سینا اعزاز شهابی | يكشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۳۵ ب.ظ

طراحی و چاپ انواع کارت ویزیت و سر رسید ، لوگو ، کاتالوگ و بروشور ، تراکت های تبلیغاتی ، کارت تبریک  و ...با کمترین هزینه و بهترین کیفیت

  • سینا اعزاز شهابی
عضویت در کانال تلگرامی سایت