شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

View Sina EzazShahabi سینا اعزازشهابی's profile on LinkedIn
آخرین نظرات

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

نکاتی در مورد آسانسور

سینا اعزاز شهابی | چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۰۰ ب.ظ

سرعت 0.4 متر بر ثانیه فقط برای آسانسور های هیدرولیک و سرعت 1.6 و 2.5 برای آسانسور های کششی است .

آسانسور های 300 و 375 و 400 کیلو برای فقط حمل مسافر . ظرفیت 600 کیلو گرم برای مسافر با صندلی چرخدار 1000 kg در ساختمان مسکونی و بیمارستان برای حمل برانکارد . 1600و 2000 kg برای حمل تخت بیمارستانی و 2500 kg برای حمل تخت بیمارستانی با تجهیزات پزشکی و مسافرین .

زمان انتظار فاصله زمانی فشردن دکمه احضار در طبقه اصلی تا رسیدن کابین به آن طبقه است 60 ، 80 و 100 ثانیه .

زمان تئوری مدت زنام حرکت کابین بین دورترین طبقات است یعنی طول مسیر حرکت .

  • سینا اعزاز شهابی

پیاده رو متحرک

سینا اعزاز شهابی | چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۵ ق.ظ

پیاده رو متحرک

وسیله ای جهت انتقال افراد در سطوح هم تراز یا با اختلاف ارتفاع کم می باشد که در فرودگاه ها ، فروشگاه ، پایانه مسافری ، و اماکن دیدنی و زیارتی کار برد دارد .

زاویه شیب پیاده روی متحرک حداکثر 12 درجه نسبت به افق می باشد .

محاسبه ظرفیت جابجایی افراد در پیاده روی متحرک به صورت ct=3600*v*k/0.4 که در آن k در صورتیکه عرص پیاده رو 1.20 باشد برابر 2.5 است .

سرعت نامی پیاده روی متحرک در ورودی و خروجی حداکثر 0.75 متر بر ثانیه است .

تحت شرایط خاصی سرعت نامی پیاده روی متحرک به 0.9 افزایش می یابد که در این صورت نباید عرض پیاده روی متحرک از 1.10 افزایش یابد .

در صورتیکه زاویه شیب بیشتر از 6 درجه باشد پیاده روی متحرک باید حداقل 0.4 متر را با زاویه کمتر از 6 درجه طی کند و در صورتیکه سرعت آن 0.9 متر بر ثانیه باشد این فاصله به 1.6 متر افزایش می یابد .

  • سینا اعزاز شهابی

پله برقی ، انواع و مشخصات و الزامات

سینا اعزاز شهابی | دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۲۸ ب.ظ

پله برقی ، انواع و مشخصات و الزامات

پله برقی وسیله ای جهت جابجایی افراد در طبقات غیر همسطح میباشد که به وسیله پله (معمولا جنس آلومنیوم با سطوح شیاردار) و تسمه انجام می شود . دستگیره های آن از جنس لاستیک با الیاف مخصوص است که سرعت حرکت آن با پله ها یکسان است.

شانه ثابت قطعه ثابتی در دو انتهای پله می باشد که دارای دندانه هایی متناسب با شیار پله است تا از ورود اشیائ خارجی به داخل پله جلوگیری کند.

در ابتدا و انتهای مسیر حرکت باید فضای غیر محصوری باشد تا مسافرین بدون ازدحام در ورودی و خروجی به حرکت خود ادامه دهند عرض فضا باید .2 متر بیشتر از فاصله بین مرکز دو دستگیره باشد و عمق آن 2.5 متر و در صورت عمق 2 متر حداقل عرض باید دو برابر مرکز دو دستگیره باشد .

پله برقی های نصب شده در مترو و پایانه مسافری باید از نوع پله عریض  و از نوع پرکار یا خیلی پرکار باشد .

حداکثر سرعت پله برقی در صورتیکه زاویه شیب آن از 30 درجه تجاوز نکند 0.75 m/s و در صورتیکه زاویه شیب آن بین 30 تا 35 درجه باشد حداکثر سرعت 0.5 m/s است .

زاویه شیب پله برقی نباید از 30 درجه تجاوز کند در صورتیکه حداکثر ارتفاع پله 6 متر و حداکثر سرعت آن 0.5 متر بر ثانیه باشد میتواند تا 35 درجه افزایش یابد .

  • سینا اعزاز شهابی

سیستم VVVF آسانسور چیست و چگونه عمل می کند؟

سینا اعزاز شهابی | دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۳ ب.ظ

از زمانی که آسانسورها اختراع شدند همواره این مشکل وجود داشته که چگونه می توان شک های ناشی از حرکت اولیه و نهایی آسانسور را کاهش داد. زیرا همانطور که می دانید آسانسور در شروع حرکت با دور تند استارت می خورد و زمانی هم که می ایستد به یکباره متوقف می شود که باعث ایجاد شک می شود.

از همین رو برای کاهش این شک ها و حرکت نرم آسانسور از درایوهای مخصوص موتورهای قدرت استفاده می شود. این درایوها را اصطلاحا VVVF (تری وی اف) می نامند که در واقع مخفف عبارت

 (variable voltage – variable frequency) می باشد.

همانطور که از نامش پیداست این سیستم با تغییر ولتاژ و تغییر فرکانس به آهستگی موتور آسانسور را به حرکت در می آورد و همچنین هنگام توقف نیز آنچنان سرعت را کاهش می دهد که به هیچ وجه تکانی را احساس نخواهیم کرد.

  • سینا اعزاز شهابی

گاورنر ( کنترل کننده مکانیکی سرعت)

سینا اعزاز شهابی | دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶ ب.ظ

گاورنر (کنترل کننده مکانیکی سرعت)

گاورنر در واقع نوعی ترمز مکانیکی الکتریکی است که برای توقف کابین در مواقع سقوط و یا سرعت بیش از حد طراحی شده است. از انجایی که گاورنرها به سرعت حساس می باشد لذا در صورت مشاهده سرعت بیش از حد باعث توقف مکانیکی آن شده و پس از آن با تحریک کردن میکروسوئیچ هایی باعث قطع فرمان موتور نیز می شوند.

گاورنر زمانی که عمل می کند در واقع پاراشوت یا همان ترمز اضطراری کابین را فعال می کند که باعث توقف آن می شود.

150.jpg

  • سینا اعزاز شهابی

ضربه گیر (بافر)

سینا اعزاز شهابی | دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹ ق.ظ

ضربه گیر (بافر)

وسیله ای ارتجایی برای جلوگیری از اصابت کنترل نشده کابین به کف چاهک

معمولا برای ضربه گیرهای زیر کابین و قاب وزنه آسانسور، از ضربه گیرهای گوناگونی استفاده می شود.

در گذشته ضربه گیرهای زیر کابین از فنرهای گرد لول یا تخت لول استفاده می شد که به تناسب تناژ آسانسور، نوع کوچک یا بزرگ این ضربه گیرها انتخاب می شد.

با توجه به پیشرفت در صنعت آسانسور، بجز

ضربه گیرهای فنری لول

ضربه گیرهای فنری تخت

ضربه گیرهای لاستیکی

22 (1).jpg17 (1).jpg

buffer.gif

  • سینا اعزاز شهابی

سیستم ترمز ایمنی ( پاراشوت)

سینا اعزاز شهابی | دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۳ ق.ظ

سیستم ترمز ایمنی یا پاراشوت :

سیستم مکانیکی است که ترجیحا در قسمت زیرین یا بالای یوک کابین و وزنه تعادل در صورت لزوم قرار میگیرد و در موقع افزایش غیر عادی سرعت سبب قفل شدن کابین یا وزنه تعادل به ریل ها میشود وبه سه دسته تقسیم میشوند .

1) آنی یا لحظه ای برای سرعتهای تا 0.63 m/s 

2) انی با ضربه گیر برای سرعتهای تا 1 m/s

3) تدریجی برای کلیه سرعتها

  • سینا اعزاز شهابی

سیستم فراخوان آسانسور

سینا اعزاز شهابی | دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۱ ق.ظ

سیستم فراخوان آسانسور :

این سیستم به چند دسته تقسیم میشود

1) پوش باتن که این سیستم به اولین احضار پاسخ داده و تا انجام فرمان سایر احضار ها بی تاثیر است و برای جاهای کم ترافیک است و دکمه بصورت تکی در طبقات است .

2) کالکتیو دان : به کلیه احضار ها از بالا به پایین پاسخ می دهد و دکمه بصورت تکی است و باز هم برای جاهای کم ترافیک .

3) کالکتیو آپ : به کلیه احضار ها از پایین به بالا پاسخ می دهد و دکمه بصورت تکی است و باز هم برای جاهای کم ترافیک .

4) کالکتیو سلکتیو : به کلیه احضار ها در جهت حرکت کابین پاسخ می دهدو بصورت دو دکمه است بجز طبقات ابتدایی و انتهایی .

5) فراخوان گروهی : آسانسوری به احضار پاسخ می دهد که نزدیک تر و همجهت باشد .

  • سینا اعزاز شهابی
عضویت در کانال تلگرامی سایت