شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

View Sina EzazShahabi سینا اعزازشهابی's profile on LinkedIn
آخرین نظرات

گاورنر ( کنترل کننده مکانیکی سرعت)

سینا اعزاز شهابی | دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶ ب.ظ

وظیفه Overspeed Governor این است که مادامیکه کابین آسانسور با سرعت مجاز به جهت بالا و پایین حرکت می نماید هیچگونه عکس العملی از خودشان نشان نمی دهد . اما زمانیکه سرعت کابین از حد مجاز تعیین شده بالاتر رود دستگاه مزبور فعال شده و ترمز اضطراری را بکار می اندازد .

Overspeed Governor از اجزاء زیر تشکیل گردیده است :

1-  قسمت اصلی گاورنر یا فلکه بالا .

2-  فلکه پایین

3-  وزنه

 الف- قسمت اصلی گاورنر تشکسل شده است از یک بدنه اصلی که از طرفی قطعات بر روی آن نصب می گردد و از سمت دیگر به بدنه در محل خود در اتاقک آسانسور نصب می شود .

ب – فلکه متحرک که دارای یک شیار V شکل می باشد . شیاراصلی که مخصوص قرار گرفتن سیم بکسل ( طناب فولادی ) است .

پ – بر روی فلکه متحرک به موازات شیار V  شکل اصلی یک شیار V شکل دیگر به قطر کوچک تر وجود دارد که مخصوص تست گاورنر می باشد .

ت – بر روی فلکه متحرک چهار برجستگی وجود دارد که هنگام توقف فلکه گاورنر با قطعه پاندولی درگیر می شود .

ث – قطعه پاندولی از یک طرف بوسیله قرقره لاستیکی بر روی چهار پهلوئی که روی فلکه متحرک وجود دارد . حرکت نموده و زمانی که نیروی گریز از مرکز قطعه پاندولی راب یشتر از حد دوران خود پرتاب می نماید سر دیگر قطعه پاندولی با برجستگی روی فلکه متحرک درگیر شده و عمل ترمز در فلکه متحرک ایجاد می گردد .

ج – پس از پس از متوقف شدن فلکه متحرک همزمان میکروسوئیچ نصب شده روی گاورنر برق موتور آسانسور را قطع می نماید و طناب فولادی که روی شیار اصلی فلکه متحرک می باشد و به سنت پایین رفته و بر روی شیار فلکه پایین که در انتهای چاهک آسانسور قرار دارد و بوسیله وزنه ای دائما در حال کشش می باشد و زمانی که فلکه متحرک توقف می نماید وضعیت خاص وجود در شیار فلکه متحرک باعث کشیدن طناب فولادی گردیده و طناب فولادی ترمز اضطراری آسانسور را فعال می نماید و در نتیجه آسانسور متوقف می گردد .

اطلاعات مربوط به دستگاه فعال کننده ترمز اضطراری منطبق با مقررات استاندارد ملی ایران به شماره 7988 تهیه گردیده است .


برای نصب کردن گاورنر بالای ریل راهنما در آسانسور های بدون وتورخانه حتما باید پنجره ای برای راحتی جهت سرویس و باز راه اندازی ( روشن کردن میکروسوئیچ ) تعبیه گردد . ( طراح و ترتیب نصب روی ریل بالایی آسانسور ) .

  • سینا اعزاز شهابی

کنترل

گاورنر

سرعت

مکانیکی

آسانسور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عضویت در کانال تلگرامی سایت