شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

View Sina EzazShahabi سینا اعزازشهابی's profile on LinkedIn
آخرین نظرات

فیوز کات اوت

سینا اعزاز شهابی | سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۵۴ ب.ظ

ساختمان فیوز کت اوت باز : 

این کت اوت ها شامل سه قسمت پایه فیوز ، نگهدارنده فیوز (لوله فیوز) ، سیم فیوز (المنت فیوز) است . المنت فیوز داخل یک لوله فیبری که همان لوله فیوز است قرار دارد . وقتی به دلیل اضافه جریان فیوز می سوزد قوس الکتریکی حاصل به دیواره لوله فیبری برخورد کرده و گازی را متصاعد می نماید که قوس را به بیرون می فرستد . هرچه شدت جریان عبوری از فیوز بیشتر باشد گاز بیشتری از مواد دیواره لوله متصاعد می شود . ضمنا بعد از سوختن المنت ، لوله فیوز به بیرون آویزان می شود که این نشانه سوختن المنت فیوز است . المنت (سیم) فیوز کت اوت شامل چهار قسمت تکمه ، ساق ، المنت (سیم ذوب شونده) و سیم انتهایی است . دکمه ترمینال بالایی و سیم انتهایی ترمینال پایینی المنت را تشکیل می دهد .

اندازه فیوز :

در عمل معمولا ، ترانسفورماتورهای توزیع را در برابر اضافه بارهای جزیی حفاظت نمی کنند ، زیرا باعث سوختن غیر ضروری فیوز و قطع مکرر مدار می شود که هر دوی اینها خوشایند نیست . بنابراین معمول است که فیوزها را با جریان نامی بالاتر از جریان نامی ترانسفورماتور انتخاب کنند . معمولا جریان نامی فیوز را 2 تا 3 برابر جریان نامی ترانسفورماتور در نظر می گیرند . جریان های اتصال کوتاه چندیم بابر جریان عادی است بنابراین آمپر المنت فیوز کت اوت 2 تا 3 بابر جریان نامی ترانسفورماتور در نظر گرفته می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عضویت در کانال تلگرامی سایت