شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

شرکت سما نیرو صنعت

ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ، اجرا ، تعمیر و نگهداری برق صنعتی و تاسیساتی

View Sina EzazShahabi سینا اعزازشهابی's profile on LinkedIn
آخرین نظرات

بانک خازنی و دلایل نصب آن

سینا اعزاز شهابی | سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۳۴ ب.ظ

‍ دلایل نصب بانک_خازنی
با نصب خازن یا بانک خازن می توان ضریب قدرت را بهبود بخشید. بهبود ضریب قدرت یک دستگاه الکتریکی به معنای تولید نسبت خاصی از انرژی راکتیو است که خودش از آن استفاده می کند.
  سیستم های متعددی برای تولید انرژی راکتیو وجود دارد که از جمله آن می توان به متعادل کننده آسنکرون خاص وخازن شنت ( یا خازن های سریالی برای سیستم های انتقال بزرگ) اشاره کرد.
خازن_گذاری
استفاده از خازن به عنوان تولید کننده بار راکتیو به منظور تنظیم ،کنترل ولتاژ ، جلوگیری از نوسانات قدرت در شبکه ها و اصلاح ضریب توان در مصرف کننده ها به علت ارزانی و سادگی سیستم آن بسیار متداول است. استفاده از خازنها به صورت شنت و سری در شبکه امکان پذیر است.

به مجموعه ای از خازن های کنار یکدیگر به منظور اصلاح ضریب توان شبکه، بانک_خازنی گفته می شود. و مجموعه ای که بتواند از طریق آن توان راکتیو را کنترل کرد تابلو بانک خازنی نام دارد.بانک های خازنی معمولا در شبکه های انتقال انرژی، در پست های سوئیچینگ، شبکه توزیع و مراکز صنعتی و غیره استفاده فراوانی دارد.

 تابلوهای بانک_خازنی برای جبران توان_راکتیو و افزایش ضریب_قدرت (ضریب توان) در شبکه های توزیع فشار ضعیف بکار برده می شوند.بانکهای خازنی اتوماتیک مجهز به یک رگولاتور (کنترل کننده) ضریب قدرت هستند. این رگولاتور مقادیر شکل موج ولتاژ و جریان و اختلاف زمانی آنها را اندازه گیری کرده و خازن مورد نیاز را تعیین و وارد شبکه می نماید.عمل سوئیج کردن خازنها توسط کنتاکتورهایی که بوسیله رگولاتور کنترل می شوند، انجام می گیرد. موارد کاربرد تابلو های بانک خازنی اتوماتیک در کارخانجات بزرگ و کوچک، مجتمع های اداری، تجاری، هتل ها، بیمارستانها و موارد مشابه می باشد. تابلوهای بانک خازنی در توان های راکتیو مختلف و بنابه نیاز مشتریان طراحی و ساخته می شوند. لازم به ذکر است که بانک های خازنی اتوماتیک رایج ترین و کاربردی ترین وسیله جهت اصلاح ضریب توان شبکه می باشند

تصویری از اجزای بانک_خازنی :

1⃣ خازن سه فاز  
2⃣ کنتاکتور خازنی
3⃣ رگولاتور هوشمند
4⃣ فیوز
5⃣ مقاومت تخلیه
6⃣ ماژول تریستور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
عضویت در کانال تلگرامی سایت